Genbrugsbutikken i Gislev har nu eksisteret i mere end en måned, faktisk i 37 dage

Et imponerende antal på 34 kvinder og 4 mænd arbejder på, at butikken vil være en indbydende butik, med mange gode og fine tilbud.

Det har beboerne i Gislev og omegn taget til sig, og efterspørgslen på varer er imponerende, og omsætningen i butikken overstiger alle vore forventninger.

Ud over at der købes flittigt i butikken, så doneres der rigtigt mange varer. Ofte bliver de afleveret i den lille garage bag ved huset. Her får vi leveret mange slags varer, og alt modtages med glæde. I løbet af ugen fragtes varerne til det nye ”udhus”, hvor det opbevares til senere sortering og prissætning, før det kommer i butikken.

Tøj, der afleveres i containeren foran huset, kommer til salg i butikken. Såfremt man ikke ønsker, at det afleverede tøj sælges i Gislev, må man meget gerne aflevere ved en anden Røde Kors container. Vi får så meget tøj ind, at noget af det sendes videre til samlecentralen i Horsens, som så fordeler det videre ud til andre genbrugsbutikker i landet.

Det er en fornøjelse at se, hvorledes de frivillige engageret passer butikken, og hvordan de løbende forandrer i butikken, så den fungerer bedst muligt.

Røde Kors Midtfyn ser frem til, at butikken udvikler sig til et godt arbejdsfællesskab for de frivillige, og at butikken kan blive til et mødested for beboere i Gislev og omegn.