Bliv frivillig i Røde Kors Midtfyn

Bliv frivillig i Røde Kors

Som frivillig er du med til at gøre en forskel for andre - og får samtidig gode oplevelser og nye kompetencer med i rygsækken. Du kommer med i et fællesskab sammen med 356 andre frivillige.

De andre frivillige vil hjælpe dig med at få en god start. Mange frivillige har været med en del år og har stor erfaring med det frivillige arbejde.

Røde Kors Midtfyn har mange forskellige aktiviteter, nogle udfører praktisk arbejde og andre er med ved sociale aktiviteter. Du kan være med som frivillig alt afhængig af dine interesser og hvor mange timer, du har tid og lyst til at bruge på det. Du kan læse mere om aktiviteterne her på hjemmesiden.

Udtalelse fra en frivillig :
"Jeg er frivillig, fordi jeg synes det er godt at bruge fritiden på noget meningsfyldt. Jeg synes, det er godt at hjælpe mennesker, som har brug for hjælp. Nye frivillige skal ikke være i tvivl om, at der er brug for deres hjælp og kompetencer."

En anden udtaler: "Det er en god måde at lære nogle at kende på i sit eget område og det er rigtig dejligt at vide, at man er med til at hjælpe andre, desuden pynter det på ens CV."

Kontakt Egon Schlosser på tlf: 40 16 32 32 eller mail: egonschlosser@live.dk

Eller kontakt aktivitetslederen for den aktivitet, du er interesseret i. Du finder deres oplysninger nederst på siden omhandlende aktiviteten.